Diadalszekér

Ez az én legnagyobb feladatom épp most. :(


A Diadalszekér

I. Mitikus TAROT szerint

A diadalszekér kártyája Árészt, a háború istenét ábrázolja. Árész magáért a harcért, csatáért háborúzott, tehát a végkimenetel mindig kétséges volt. Élvezte a kegyetlenséget, erőszakot, és azt, hogy szabadjára engedheti gyilkos ösztöneit. Nem volt közkedvelt Istenség, mert állandóan provokált, kereste a konfliktust, élvezte a nyílt összecsapásokat, a nevét vérfürdők és kegyetlenkedések fémjelezték.

Anyja Héra egyedül nemzett.

Árész 2 fegyverhordozói- egyes források szerint a fiai - Deimos (Félelem) és Phobos (Terror) voltak.

Szerelme Aphrodité, szerelmük gyümölcse Harmónia.

Archetipikus szempontból Árész, a Diadalszekér hajtója a tudatosan irányított ösztönök képviselője. A 2 kölünböző irányba húzó ló, az emberben munkálkodó állati ösztönöket ábrázolja, amelyek tele vannak élettel, vitalitással, ám nem hajlandóak egy irányba haladni, egy célért együttműködni. Határozott, kemény irányító kézre van szükségük, aki kézben tartja a gyeplőt, de nem nyomja el őket, mert akkor nem tudnának kibontakozni és érvényesülni. Árész, a tesi szükségletek, a versengés, a győzni akarás archetípus szerinti megfelelője.Árész abban segít, hogy a kíméletlen világban is megálljuk a helyünket.

Helyes irányba terelni az erőszakos, féktelen ösztönöket! Az embernek is meg kell tanulnia kezelni a benne duló féktelen erőket, ellentmondásokat, harcos ösztönöket, ha helyt akar állni ebben a kemény világban.

Ha nem elnyomni, hanem megélni próbáljuk őket, akkor ezek az ösztönök hozzájárulhatnak személyiségünk fejlődéséhez.

A kirakásban a Diadalszekér kártyája egy konfliktus, vizsály közeledzéz jelzi, amely megerősíti személyiségünket, ha nem futamodunk meg előle. Nem csak másokkal, hanem valószinűleg saját agresszív, harcos, versengő énünkkel is szembesülnünk kell.

II. Hamvas Bélánál

Zajin

A Hét művelet operálja ki a fényből a szivárvány hét színét és a hangból a skála hét hangját. A hét a mozdulatlanságból való kilépés, a színek és a hangok (Farben und Töne, ahogy BÖHME mondja) száma. Ezért a paradicsomból való kiűzetés száma is, az aranykorból való kizuhanásé, a történet száma, az apokalipszisé, mint azt nem is kell bizonyítani, mert a jelenések könyvén a Hetes szám uralkodik. A sorsban, a történetben mind a hét tényező állandó mozgásban van. Baader azt mondja, hogy az ember akkor ért célhoz, ha önmagát hetedik hatványra emelte, vagyis mind a hét műveletet önmagán elvégezte. Ezért a Hét a cselekvés száma. A cselekvő lehet természetesen aktív és tetterős ember, de lehet olyan ember is, aki csak nyüzsög, mint a rovar, értelmetlenül és vak ösztönből. Lehet kalandor, akinek a sors és a változás és a mozgás a mámor egy faja. Viszont lehet a kalandor ellentéte is, aki elzárkózik és a kerítésen soha nem néz túl. Ez a filiszter és a nyárspolgár. Ha ez az ember felelőtlen és könnyelmű és humora is van, lehet bohém. Ne felejtsük el, hogy a Sal itt a Higany jegyében áll, a higany pedig az egyetlen cseppfolyós fém. Akinek elméje mértéktelenül és szabálytalanul, de szüntelenül mozgásban van, az a fantaszta. Ugyanez az ember, csak éppen egyetlen nagy gondolatért él, ez az enthuziaszta. Aki a gondolatok mozgása elől elzárkózik, az a doktrinér. A nyárspolgár, a filiszter és a doktriner rokonok, mint a kalandor, a bohém és az enthuziaszta. Az egész történet a Hetes jegyében áll, mert a történet nem egyéb, mint a Hét permanens művelete az emberiségen. Az őskor gondolta, hogy a transzmutáció az örök.

III. TAROT AKADÉMIA

Elindulás. A Diadalszekér nagy ugrást jelent elõre. Azt mutatja, hogy megválunk megszokott környezetünktõl és saját utunkat járjuk. Ehhez a szabadság utáni vágy, az elveszett paradicsom keresése vagy egyszerûen érvényesülési törekvésünk szolgáltatja a hajtóerõt. A Diadalszekér az egyetlen Tarot kártya, mely bizakodónak és örömtelinek ábrázolja ezt az útra kelést. Minden más esetben nehéz szívvel és félelemmel búcsúzunk. Itt azonban hetyke, csüggedést nem ismerõ elõretörésrõl, vállalkozó kedvrõl és kockázatvállalásról van szó. A kártya nagy ügyességet mutat a kocsi irányításában, azonban tükrözi tapasztalatlanságunkat is az ismeretlen világban. Ezért figyelmeztetésként is kell értelmeznünk, hogy ne értékeljük túl saját erõinket, ne legyünk eufórikusak. Lássuk be még idõben, hogy nagyon sok a tanulnivalónk.

IV. Jungi TAROT

További elnevezései és alakjai: Győzedelmes kocsi, Vagon, Ezékiel hintaja, A lélek platói képe, a Hós archetípusa, Apolló, Ikarosz, Ozirisz hintaja.


Megszokott alak: Fiatal király (Ego) irányította hintó, amit két, színben eltérő (vörös/kék vagy fehér/fekete) ló (ellentétes erők) húz.


Tanulság: Az ismeretlen veszéllyel szembeni vakmerőség, hazárdírozás. A fiatal kocsihajtó egy fiatal, büszke egot képvisel, mely beleveti magát az élet sűrűjébe.
Kulcsszavak: fejlődés, konfliktus, út, akarat.


Jelentése: konfliktus, belső diszharmónia, zavar, hirtelen segítség, út, menekülés, energiahiány avagy felesleg, gyors döntés vagy annak szükségessége, ego önmagába nézése, felületesség, eltolódás, változás, eljárás, előléptetés.

V.Crowley Thoth TAROT

Kulcsszavak:
Rák; újrakezdés, pozitív átalakulás, önvizsgálat, meditáció, spirituális út.

Útmutatás:
Az előtted álló változás életed szerencsés kiteljesedését igéri. Készülj fel tehát és rendezd eddigi kapcsolataidat. Lesz, amit magad mögött hagysz.

Kérdés:
Életed mely területeit érinti a változás? Kész vagy arra, hogy lezárd a régit és az újnak szenteld figyelmedet?

Javaslat:
Keress vagy teremts magadnak szeretetteljes biztonságot sugárzó környezetet. Tervezd meg ott a váltást vagy az utazást. Most tested is figyelmet és megtisztulást igényel.

Megerősítés:
Elrendezem az életemet és felkészülök az újrakezdésre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése